Adres korespondencyjny dla firmy - usługa wirtualnego biura

a na zmniejszenie kosztów. Czy takie usługi faktycznie są opłacalne dla przedsiębiorcy? Wirtualne biuro wiąże się przede wszystkim ze zmniejszeniem nakładów ponoszonych na wynajem miejsca przeznaczonego na siedzibę firmy. Zwłaszcz

Adres korespondencyjny dla firmy - usługa wirtualnego biura

Dlaczego wirtualne biuro jest korzystne dla przedsiębiorców ?

Głównymi zaletami, które płyną z możliwości posiadania wirtualnego biura, są przede wszystkim anonimowość i szansa na zmniejszenie kosztów. Czy takie usługi faktycznie są opłacalne dla przedsiębiorcy? Wirtualne biuro wiąże się przede wszystkim ze zmniejszeniem nakładów ponoszonych na wynajem miejsca przeznaczonego na siedzibę firmy. Zwłaszcza w przypadku dużych firm, które potrzebują wielu pomieszczeń biurowych, może okazać się to bardzo korzystne. Dodatkowo, zatrudniając specjalistów przez Internet możemy znacznie zmniejszyć koszty, które wiązałyby się z zatrudnieniem pełnoetatowych pracowników, na przykład w dziale administracyjnym naszej firmy. Takie wirtualne biuro jest więc ciekawą alternatywą dla przedsiębiorców poszukujących oszczędności.


Instrukcja kancelaryjna - co to jest?

Instrukcja kancelaryjna ? zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).

Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposób rejestracji spraw, sposób załatwiania spraw, postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych (ich archiwizacją). Instrukcja kancelaryjna określa też wzory formularzy i stempli używanych w danej jednostce organizacyjnej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna


Cytat z Wikipedii:

Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.

Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).

Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.

Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:

wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna