Pomoc statystyczna dla ministerstw państwowych
Sprawdzanie statystyk bardzo usprawnia prace różnych branż i ośrodków państwowych. Dlatego na statystyki często spoglądają dyrektorzy placówek medycznych. Dzięki nim mogą poznać dobre i złe strony swojej działalności oraz stworzyć taki system, który będzie bardziej korzystny dla pacjentów.
Z drugiej strony zapoznawanie się ze statystykami pomaga pacjentom w znalezieniu najlepszych dla siebie lekarstw oraz takich ośrodków medycznych, które mogą pochwalić się największymi sukcesami. Na różne statystyki spoglądają też dyrektorzy kuratoriów oświaty, którzy w ten sposób kontrolują pracę placówek oświatowych i mogą zwracać większą uwagę na szkoły potrzebujące wsparcia w jakimś zakresie. Opiniowane statystyk może, w końcu, pomóc poszczególnym ministerstwom w opracowaniu planów rozwoju państwa.
Wikipedia i próba statystyczna
Próba statystyczna ? zbiór obserwacji statystycznych wybranych (zwykle wylosowanych) z populacji.
Zwykle stosuje się tzw. próbę losową, definiowaną formalnie w teorii statystyki jako ciąg zmiennych losowych o rozkładzie takim jak rozkład populacji.
Czasem, np. gdy istotne jest zbadanie również pewnej podpopulacji o niewielkiej liczebności, stosuje się próby ważone, w których elementy populacji mogą różnić się prawdopodobieństwem wejścia do próby. Wymaga to wprowadzenia wag poszczególnych obserwacji podczas analizy takiego zbioru danych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Próba_statystyczna
Statystyka medyczna szpitali
Statystyki medyczne mogą być bardzo pomocne w pracy lekarzy i funkcjonowaniu różnych placówek medycznych oraz w podejmowaniu decyzji przez ministerstwo zdrowia dotyczących zasad państwowej opieki medycznej. Prowadzona jest, więc, statystyka medyczna szpitali oraz przychodni pozwalająca na stwierdzenie, czy te placówki funkcjonują we właściwy sposób. Osoby przeprowadzające ankiety medyczne rozmawiają zarówno z personelem, jak i pacjentami, zadając im wcześniej przygotowane pytania.
Mogą one dotyczyć zarobków lekarzy i godzin ich pracy oraz dostępności różnych usług medycznych i systemu kolejkowania pacjentów. Pacjenci pytani są także o swoje wrażenia dotyczące przepisywanych im leków. Dzięki temu można lepiej dostosować ceny lekarstw do sytuacji finansowej pacjentów.